• Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
  • Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
  • Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
Business, Case study, Digital, E-mailing
[ 1 dubna, 2020 by Jakub Malý 1 Comment ]

Case study – Automatizace a gamifikace

Před rokem jsme zahájili spolupráci s českou divizí francouzské kosmetické značky Yves Rocher. Našim cílem bylo rozběhnout e-mailový marketing na nově integrované omnichannel platformě Exponea.

Kreativitě se meze nekladly, a díky robustnosti nástroje exponea se nám podařilo vytvořit značné množství automatizovaných a personalizovaných kampaní, přičemž některé z nich byly naprosto unikátní. Dále jsme v kooperaci s marketingovým týmem navrhli a implementovali několik gamifikačních prvků, aby návštěva stránek byla pro uživatele zábavnější a my tak podpořili jejich retenci. Kromě toho jsme také pracovali na propojení věrnostního programu s e-mailingem a realizovali digitalizaci věrnostních karet do e-mailu s možností uplatnění na prodejnách.

 

V úvodu spolupráce jsme se zaměřili na sběr kvalitních leadů. Postupně jsme proti sobě postavili klasické pop-up okno, kolo štěstí a v průběhu prosince adventní kalendář. 

 

Pop-up okno – tato nejstarší a nejklasičtější varianta sběru nových kontaktů nám přinesla nejméně úspěšný výsledek.

  • Subscription rate – 7,9 % (79 uživatelů ze 100 zobrazení zadalo e-mail)
  • Konverzní poměr dokončení objednávky: 18,3 %

Kolo štěstí – naprostý boom, kdy již za několik týdnu jsme posbírali desetitisíce nových kontaktů, které z více než pětiny dokončily objednávku.

  • Subscription rate: 28,8 %
  • Konverzní poměr dokončení objednávky: 21 %

Adventní kalendář – chtěli jsme ve vánočním čase nabídnout zákazníkům něco nového. Adventní kalendář byl v tomto případě trefa do černého. Sice se nám nepodařilo nasbírat tolik kontaktů, jako v případě kola štěstí, nicméně díky možnosti opakovaného zobrazování pro stávající zákazníky (ve variantě bez sběrného formuláře) se nám podařilo zvýšit počet konverzí a opakovaných nákupů s velmi krátkými prodlevami mezi objednávkami (zákazníci opakovaně nakupovali pár dní od poslední objednávky).

  • Subscription rate: 10,7 %
  • Konverzní poměr dokončení objednávky: 23,8 %
  • Konverzní poměr dokončení objednávky opětovného zobrazení bez sběrného formuláře: 10,4 %

Varianta pro stávající zákazníky – zobrazení kódu přímo do adventního kalendáře.

Varianta pro nově příchozí uživatele, kód se zobrazí až po zadání e-mailu.

 

Mobilní lišta – s rostoucí návštěvností webu skrze mobilní zařízení bylo potřeba myslet na akvizici i zde. Pop-up okna nejsou v rámci mobilních telefonů vhodná z důvodu následné vysoké odpovadovosti uživatelů a penalizace ze strany Google SEO. Proto jsme zvolili nenásilnou plovoucí lištu.

  • Subscription rate: 6,1 %
  • Konverzní poměr dokončení objednávky: 16,1 %

 

Automatizované kampaně

  • jejich výkon tvoří přes 6 % obratu celého e-shopu
  • průměrný konverzní poměr všech kampaní: 7,7 %
  • nejsou zde započtena všechna uplatnění slevových kódů, pouze konverze z přímých prokliků, jinak by byl konverzní poměr o dost vyšší

Seznam automatizovaných kampaní

  • svátková kampaň pro ženy – zaslání slevy v den svátku
  • narozeninová kampaň – zaslání narozeninové slevy
  • opuštěný košík – připomínka nedokončené objednávky
  • opakovaná spotřeba – kampaň řízená analytikou nástroje exponea, připomenutí doplnění zásob z poslední objednávky 
  • reaktivační kampaň – zaslání slevy v případě, že zákazník dostane status neaktivní (nenavštívil delší dobu web, neotevřel newsletter nebo nenakoupil)

 

Další cesty pro získání více objednávek od jednoho zákazníka

  • Kampaň Doporuč&získej
  • Věrnostní program
  • Zapojení web push notifikací
  • Propojení segmentů do audiences na FB + Ads
  • Zajímavé akce a newslettery

 

Kampaň Doporuč&získej

 

  • Cíl: Podpořit opakovaný nákup od stávajících zákazníků + získání nových zákazníků
  • Kompletní realizace bez nutnosti spolupráce s IT klienta
  • Doporučené produkty přímo pro daného zákazníka – inspirace na co využít získanou slevu

Věrnostní program

  • Generování virtuální věrnostní karty s možností uplatnění na prodejnách
  • Onboarding program pro nové členy programu
  • Personalizace e-mailů dle počtu nasbíraných bodů


case study digital E-mail marketing emailing reaktivace
34 Likes
Case study - Reaktivace v praxiCase study - Reaktivace v praxi
Case Study – PPC kampaně pro Dobré knihyCase Study – PPC kampaně pro Dobré knihy

Comment [01]

  1. Pingback: E-mailingový checklist: jak využít hlavní nákupní sezóny naplno - Blog Ecomail

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Kategorie

  • Business
  • Case study
  • Digital
  • E-mailing
  • konference
  • PPC
  • Workshop

Štítky

case study conference digital e-mailing E-mail marketing emailing konference ppc reaktivace shopcamp

Nejnovější příspěvky

  • Případová studie: E-mail marketing v podání největších českých sportovních e-shopů
  • Case Study – PPC kampaně pro Dobré knihy
  • Case study – Automatizace a gamifikace
  • Case study – Reaktivace v praxi
  • Case study – Změna rozesílacího nástroje

Pomáháme Vám nejen s e-mail marketingem. Posunujeme Váš business stále dopředu.
Na Zderaze 1275/15, 120 00 Praha
(+420) 721 145 095
info@watermedia.cz
Sledujte nás

Provozuje společnost Water Media. Copyright 2020