Case study – Automatizace a gamifikace
Před rokem jsme zahájili spolupráci s českou divizí francouzské kosmetické značky Yves Rocher. Našim cílem bylo rozběhnout e-mailový marketing na nově integrované omnichannel platformě Exponea.

Kreativitě se meze nekladly, a díky robustnosti nástroje exponea se nám podařilo vytvořit značné množství automatizovaných a personalizovaných kampaní, přičemž některé z nich byly naprosto unikátní. Dále jsme v kooperaci s marketingovým týmem navrhli a implementovali několik gamifikačních prvků, aby návštěva stránek byla pro uživatele zábavnější a my tak podpořili jejich retenci. Kromě toho jsme také pracovali na propojení věrnostního programu s e-mailingem a realizovali digitalizaci věrnostních karet do e-mailu s možností uplatnění na prodejnách.
V úvodu spolupráce jsme se zaměřili na sběr kvalitních leadů. Postupně jsme proti sobě postavili klasické pop-up okno, kolo štěstí a v průběhu prosince adventní kalendář.
Pop-up okno – tato nejstarší a nejklasičtější varianta sběru nových kontaktů nám přinesla nejméně úspěšný výsledek.
- Subscription rate – 7,9 % (79 uživatelů ze 100 zobrazení zadalo e-mail)
- Konverzní poměr dokončení objednávky: 18,3 %
Kolo štěstí – naprostý boom, kdy již za několik týdnu jsme posbírali desetitisíce nových kontaktů, které z více než pětiny dokončily objednávku.
- Subscription rate: 28,8 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky: 21 %
Adventní kalendář – chtěli jsme ve vánočním čase nabídnout zákazníkům něco nového. Adventní kalendář byl v tomto případě trefa do černého. Sice se nám nepodařilo nasbírat tolik kontaktů, jako v případě kola štěstí, nicméně díky možnosti opakovaného zobrazování pro stávající zákazníky (ve variantě bez sběrného formuláře) se nám podařilo zvýšit počet konverzí a opakovaných nákupů s velmi krátkými prodlevami mezi objednávkami (zákazníci opakovaně nakupovali pár dní od poslední objednávky).
- Subscription rate: 10,7 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky: 23,8 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky opětovného zobrazení bez sběrného formuláře: 10,4 %
Varianta pro stávající zákazníky – zobrazení kódu přímo do adventního kalendáře.
Varianta pro nově příchozí uživatele, kód se zobrazí až po zadání e-mailu.
Mobilní lišta – s rostoucí návštěvností webu skrze mobilní zařízení bylo potřeba myslet na akvizici i zde. Pop-up okna nejsou v rámci mobilních telefonů vhodná z důvodu následné vysoké odpovadovosti uživatelů a penalizace ze strany Google SEO. Proto jsme zvolili nenásilnou plovoucí lištu.
- Subscription rate: 6,1 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky: 16,1 %
Automatizované kampaně
- jejich výkon tvoří přes 6 % obratu celého e-shopu
- průměrný konverzní poměr všech kampaní: 7,7 %
- nejsou zde započtena všechna uplatnění slevových kódů, pouze konverze z přímých prokliků, jinak by byl konverzní poměr o dost vyšší
Seznam automatizovaných kampaní
- svátková kampaň pro ženy – zaslání slevy v den svátku
- narozeninová kampaň – zaslání narozeninové slevy
- opuštěný košík – připomínka nedokončené objednávky
- opakovaná spotřeba – kampaň řízená analytikou nástroje exponea, připomenutí doplnění zásob z poslední objednávky
- reaktivační kampaň – zaslání slevy v případě, že zákazník dostane status neaktivní (nenavštívil delší dobu web, neotevřel newsletter nebo nenakoupil)
Další cesty pro získání více objednávek od jednoho zákazníka
- Kampaň Doporuč&získej
- Věrnostní program
- Zapojení web push notifikací
- Propojení segmentů do audiences na FB + Ads
- Zajímavé akce a newslettery
Kampaň Doporuč&získej
- Cíl: Podpořit opakovaný nákup od stávajících zákazníků + získání nových zákazníků
- Kompletní realizace bez nutnosti spolupráce s IT klienta
- Doporučené produkty přímo pro daného zákazníka – inspirace na co využít získanou slevu
Věrnostní program
- Generování virtuální věrnostní karty s možností uplatnění na prodejnách
- Onboarding program pro nové členy programu
- Personalizace e-mailů dle počtu nasbíraných bodů
Comment [01]