• Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
  • Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
  • Business
  • E-mailing
  • Digital
  • Workshop
Business, Case study, Digital, PPC
[ 1 září, 2021 by Kristýna Djačuková 0 Comments ]

Case Study – PPC kampaně pro Dobré knihy

V únoru 2020 (ještě před příchodem COVID-19 epidemie) jsme převzali správu PPC kampaní pro knihkupectví Dobré Knihy. Přestože kampaně dosud spravovala renomovaná agentura, tak při realizaci auditu jsme našli hned několik příležitostí, jak můžeme celý účet posunout a vytěžit z kampaní ještě víc. Jak jsme postupovali a jakých výsledků jsme dosáhli, popisujeme v této případové studii.

V únoru 2020 (ještě před příchodem COVID-19 epidemie) jsme převzali správu PPC kampaní pro knihkupectví Dobré Knihy. Přestože kampaně dosud spravovala renomovaná agentura, tak při realizaci auditu jsme našli hned několik příležitostí, jak můžeme celý účet posunout a vytěžit z kampaní ještě víc. Jak jsme postupovali a jakých výsledků jsme dosáhli, popisujeme v této případové studii.

 

Cíl: Kampaně už delší dobu trápil meziroční propad v obratu, kdy za poslední 3 měsíce (před naším převzetím) byly tržby meziročně nižší v průměru o 17 % a to dokonce při vyšších nákladech na inzerci. S klientem jsme si tak stanovili jasný cíl, že tento trend musíme zvrátit a dostat se z těchto záporných čísel na meziroční růst obratu alespoň o 20 %.

 

Realizace

Před samotnou optimalizací jsme provedli rozsáhlý audit, ve kterém jsme detailně zkontrolovali všechny kampaně, jejich nastavení a využití všech nejnovějších funkcí a rozšíření, které systémy nabízí.

 

Dál jsme se podívali na kampaně ve vyhledávání. Omezili jsme rozpočty u málo výkonných reklamních sestav, a naopak jsme začali rozšiřovat kategorie, které měly největší potenciál k růstu. Stejně jako v případě Google Shopping kampaní jsme se i tady soustředili na bestsellery, u kterých jsme chtěli být vždy na předních pozicích ve vyhledávání. U všech kampaní jsme doplnili nejnovější rozšíření a připravili nové varianty inzerátů, kde jsme komunikovali
hlavní benefity e-shopu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hlavní zlom

Hlavní zlom přišel s úpravou Google Shopping kampaní (známé jako PLA), kde jsme změnili bidovací strategii, upravili rozpočty a zaměřili se hlavně na kategorii nejprodávanějších produktů. Úpravy se projevily prakticky okamžitě a obrat u tohoto typu kampaní se meziměsíčně zvýšil o 45 % a meziročně dokonce o 136 %.

 

Výsledek

Všechny zásadní změny jsme stihli provést už v prvních dnech, takže výsledky se projevily už v meziročním srovnání února. Celkové tržby se meziročně podařilo zvýšit o 74 %, konkrétně v případě Google Ads o 80 % a Seznam Sklik o 55 %. Zároveň se nejednalo o žádný dočasný úspěch, protože i v následujících měsících jsme udrželi meziroční růst tržeb z PPC kampaní přes 50 %.

 

case study digital ppc
10 Likes
Case study - Automatizace a gamifikaceCase study - Automatizace a gamifikace
Případová studie: E-mail marketing v podání největších českých sportovních e-shopůPřípadová studie: E-mail marketing v podání největších českých sportovních e-shopů

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Kategorie

  • Business
  • Case study
  • Digital
  • E-mailing
  • konference
  • PPC
  • Workshop

Štítky

case study conference digital e-mailing E-mail marketing emailing konference ppc reaktivace shopcamp

Nejnovější příspěvky

  • Případová studie: E-mail marketing v podání největších českých sportovních e-shopů
  • Case Study – PPC kampaně pro Dobré knihy
  • Case study – Automatizace a gamifikace
  • Case study – Reaktivace v praxi
  • Case study – Změna rozesílacího nástroje

Pomáháme Vám nejen s e-mail marketingem. Posunujeme Váš business stále dopředu.
Na Zderaze 1275/15, 120 00 Praha
(+420) 721 145 095
info@watermedia.cz
Sledujte nás

Provozuje společnost Water Media. Copyright 2020