Case Study – PPC kampaně pro Dobré knihy
V únoru 2020 (ještě před příchodem COVID-19 epidemie) jsme převzali správu PPC kampaní pro knihkupectví Dobré Knihy. Přestože kampaně dosud spravovala renomovaná agentura, tak při realizaci auditu jsme našli hned několik příležitostí, jak můžeme celý účet posunout a vytěžit z kampaní ještě víc. Jak jsme postupovali a jakých výsledků jsme dosáhli, popisujeme v této případové studii.

V únoru 2020 (ještě před příchodem COVID-19 epidemie) jsme převzali správu PPC kampaní pro knihkupectví Dobré Knihy. Přestože kampaně dosud spravovala renomovaná agentura, tak při realizaci auditu jsme našli hned několik příležitostí, jak můžeme celý účet posunout a vytěžit z kampaní ještě víc. Jak jsme postupovali a jakých výsledků jsme dosáhli, popisujeme v této případové studii.
Cíl: Kampaně už delší dobu trápil meziroční propad v obratu, kdy za poslední 3 měsíce (před naším převzetím) byly tržby meziročně nižší v průměru o 17 % a to dokonce při vyšších nákladech na inzerci. S klientem jsme si tak stanovili jasný cíl, že tento trend musíme zvrátit a dostat se z těchto záporných čísel na meziroční růst obratu alespoň o 20 %.
Realizace
Před samotnou optimalizací jsme provedli rozsáhlý audit, ve kterém jsme detailně zkontrolovali všechny kampaně, jejich nastavení a využití všech nejnovějších funkcí a rozšíření, které systémy nabízí.
Dál jsme se podívali na kampaně ve vyhledávání. Omezili jsme rozpočty u málo výkonných reklamních sestav, a naopak jsme začali rozšiřovat kategorie, které měly největší potenciál k růstu. Stejně jako v případě Google Shopping kampaní jsme se i tady soustředili na bestsellery, u kterých jsme chtěli být vždy na předních pozicích ve vyhledávání. U všech kampaní jsme doplnili nejnovější rozšíření a připravili nové varianty inzerátů, kde jsme komunikovali
hlavní benefity e-shopu.
Hlavní zlom
Hlavní zlom přišel s úpravou Google Shopping kampaní (známé jako PLA), kde jsme změnili bidovací strategii, upravili rozpočty a zaměřili se hlavně na kategorii nejprodávanějších produktů. Úpravy se projevily prakticky okamžitě a obrat u tohoto typu kampaní se meziměsíčně zvýšil o 45 % a meziročně dokonce o 136 %.
Výsledek
Všechny zásadní změny jsme stihli provést už v prvních dnech, takže výsledky se projevily už v meziročním srovnání února. Celkové tržby se meziročně podařilo zvýšit o 74 %, konkrétně v případě Google Ads o 80 % a Seznam Sklik o 55 %. Zároveň se nejednalo o žádný dočasný úspěch, protože i v následujících měsících jsme udrželi meziroční růst tržeb z PPC kampaní přes 50 %.